Telekomunikačná spoločnosť Vodafone ukončila partnerstvo s anglickým futbalovým tímom Manchester United a jeho hráči budú meno sponzora na dresoch nosiť už iba do konca sezóny. Spolupráca skončila o dva roky skôr, ako stanovovala zmluva, telekomunikačný gigant však vo futbale zostáva. Značka Vodafone bude od stredy na tri roky spojená s prestížnou Ligou majstrov UEFA. Klub z Old Traffordu príde predčasným rozviazaním zmluvy o ročný príjem 9 miliónov libier, dúfa však, že sa mu podarí nájsť ešte štedrejšieho partnera. “Náš klub sa opiera o presvedčenie, že trh so sponzorstvom dresov sa v poslednom období výrazne rozšíril, zatiaž čo firma Vodafone by rada postavila podporu United na nových základoch,” píše sa vo vyhlásení ManU. Na dresoch “červených diablov” 18 rokov figurovala značka japonskej elektronickej spoločnosti Sharp, od roku 2000 tento marketingovo zaujímavý priestor zaujal Vodafone. “Dres Manchestru United patrí medzi nejznámejšie ikony športu. Náš klub je presvedčený, že súčasný trh ponúka vynikajúcu možnosť uzavrieť atraktívnu zmluvu, ktorá by priniesla do našich štruktúr nové investície. Predbežné diskusie s mnohými svetovými partnermi boli vežmi povzbudzujúce a v najbližších mesiacoch by sme mohli dospieť k novej zmluve,” vyjadril sa k situácii obchodný riaditeľ ManU Andy Anson. Najlukratívnejší kontrakt na sponzorstvo klubových dresov má z klubov anglickej Premier League londýnska Chelsea, ktorá za miesto na hrudi hráčov zinkasuje od kórejského Samsungu za päť rokov 50 miliónov libier (73 miliónov eur). Španielskemu veľkoklubu Real Madrid pribude za rovnaké obdobie na základe čerstvej dohody s thajwanskou firmou BenQ Mobile platnej od začiatku budúcej sezóny dokonca 100 miliónov eur.