Podľa najnovšej štúdie spoločnosti MasterCard bude víťazstvo v stredajšom finálovom stretnutí futbalovej Ligy majstrov 2008/09 znamenať pre FC Barcelona alebo Manchester United zisk vo výške minimálne 110 miliónov eur. Naprázdno neobíde ani zdolaný finalista, ktorý by si mal polepšiť o približne 65 miliónov eur. Rímsky finálový duel bude mať celkovo pre európsku ekonomiku hodnotu 310 miliónov eur, čo je napriek svetovej finančnej kríze o 43 miliónov eur viac ako v prípade vlaňajšieho rozhodujúceho zápasu Ligy šampiónov medzi Manchestrom United a FC Chelsea.
Ekonomická kríza paradoxne pomohla zvýšiť hodnotu európskeho pohára č. 1, čo sa dotklo „prize money“ aj televíznych práv. Fanúšikovia tiež preferujú nakupovanie suvenírov či iných predmetov v súvislosti s finálovým duelom, ktoré im pomôžu aspoň na chvíľku zabudnúť na ťažké časy.
Podľa spomenutej štúdie sa môžu tešiť aj v Ríme, keďže za organizáciu finále na Olympijskom štadióne si „večné mesto“ z dlhodobého hľadiska pripíše zisk 45 miliónov eur.